De curând, Antonia a avut ca temă la limba engleză crearea unui vision board. I s-a explicat la școală cum ar trebui să arate un vision board, ce ar trebui să conțină și la ce întrebări ar trebui să răspundă, dar nu a fost lămurită pe deplin, așa că proiectul ei a început cu „nu […] Citește mai mult…
Parenting la noi acasă
Cum ne învățăm copiii să își facă prieteni?
Cum ne învățăm copiii să îți facă prieteni? Ar trebui să-i învățăm ceva în această privință? Poate veți spune că cei mici se pricep mai bine decât noi la asta, că le vine foarte natural să-și facă prieteni. Sunt și nu sunt de acord cu ideea aceasta. Ca și noi, adulții, copiii sunt diferiți. Unora […] Citește mai mult…
Cărțile Antoniei (de citit în 2024)
Este al doilea an în care, pe lângă listele mele cu cărțile pe care îmi propun să le citesc (aici le găsiți pe cele din acest an), vă împărtășesc și lista de cărți a Antoniei. Aici o găsiți pe cea de anul trecut. Ca și în cazul listelor mele, veți găsi și link-urile de unde […] Citește mai mult…
Cum ne învățăm copiii ce este recunoștința?
Recunoștința este despre a aprecia și a mulțumi pentru ceea ce avem, pentru ceea ce primim, pentru lucrurile minunate care ni se întâmplă și pentru oamenii frumoși pe care îi avem în jurul nostru. Recunoștința pare a fi o practică simplă, însă, în special pentru copii, nu este un concept tocmai ușor de înțeles și […] Citește mai mult…
Cum alegem cărțile potrivite pentru copii? Care sunt criteriile de care ar trebui să ținem cont?
Aceste întrebări le-am primit și de la voi. Cum alegem o carte (bună) pentru copii? Care sunt criteriile de care ar trebui să ținem cont atunci când alegem cărți pentru copii? Așa cum știți, nu toate cărțile merită citite ori să ajungă la noi în bibliotecă. De-a lungul timpului, am ales să-i citesc Antoniei atât […] Citește mai mult…
Metoda practică care ne ajută să alegem cărți potrivite pentru copii
Încă de când era mică, am încercat să îi cultiv Antoniei apetitul pentru cărți, pentru lectură. Acum suntem într-o altă etapă. Antonia citește singură, dar am păstrat și momente de lectură împreună, când îi citesc. Suntem într-o fază în care Antonia își alege cărțile pe care le citește în funcție de sugestiile mele, de recomandările […] Citește mai mult…
Temele – abordarea noastră
Am intrat în al 2-lea an cu teme. Mi-am zis că am acumulat un pic de experiență și poate vă ajută să vă împărtășesc experiența noastră, cum am abordat noi temele. Nu am știut de la bun început cum vom face asta. Intram, din nou, pe un teren complet necunoscut. În schimb, ce am știut […] Citește mai mult…
Motivele pentru care am ales o școală privată pentru fetița noastră
În ultimii ani, am fost întrebată de mai multe ori de ce am ales o școală privată pentru Antonia și pe ce criterii s-a bazat alegerea noastră. În acest articol, veți găsi câteva dintre motivele (scrise în mod aleatoriu) care au stat la baza alegerii noastre, dar și viziunea pe care noi o avem atunci […] Citește mai mult…
Cornetul cu surprize – tradiția noastră la început de an școlar
Mai sunt câteva zile și începe un nou an școlar. Antonia intră în clasa a 2-a și, fix așa ca și voi, nu știu unde a zburat timpul, nu știu când puiul meu mic s-a făcut atât de mare. În urmă cu vreo 3 ani, când am citit prima oară cartea „Conni merge la școală”, […] Citește mai mult…
Primul ei proiect – cât ne îndrumăm copiii și cât facem munca în locul lor?
În această săptămână, Antonia urmează să predea la școală primul ei proiect individual. Marchez aici premiera și profit de ocazie să deschid un nou subiect de discuție cu voi. Cât ne ghidăm copiii în proiectele pe care le au de făcut pentru școală și cât facem munca în locul lor? La 7-8 ani copiii nu […] Citește mai mult…