Photo by Kampus Production (Pexels.com)

În a treia săptămână a lunii martie, la școala Antoniei s-a organizat „Săptămâna Verde”. Nu vă pot descrie entuziasmul Antoniei! Abia a așteptat această săptămână altfel și activitățile planificate.

M-am gândit că poate ar fi util să vă povestesc despre „Săptămâna Verde”, să vă dau detalii despre activitățile pe care copiii le-au făcut în această săptămână (activități potrivite pentru clasa I). Poate sunt o sursă de inspirație pentru părinți, dar și pentru profesorii care plănuiesc altfel de activități cu copiii. Ce știu sigur este că Antonia a fost foarte încântată de această săptămână.

Inițiativă organizată la nivel de școală

La nivel de școală, toate clasele au participat la o serie de provocări. Prin îndeplinirea lor, au avut posibilitatea să acumuleze puncte pe clasă. Această competiție pe clase avea și un premiu: o ieșire la Laser Tag sau la cinema + o pizza. Bineînțeles, provocările au fost legate de tema săptămânii, cum putem proteja mediul și cum putem recicla. Câteva exemple de provocări:

  • Fiecare copil trebuia să aducă o plantă, să o prezinte colegilor și să îi găsească în loc potrivit în școală.
  • Împreună cu profesoara de arte vizuale, copiii au trebuit picteze cel puțin două coșuri de gunoi din școală.
  • În această săptămână, s-au colectat haine pentru oamenii mai puțini norocoși. Fiecare articol de îmbrăcăminte a valorat 10 puncte.
  • 100 de puncte a luat clasa care a reușit să arunce la coș cantitatea cea mai mică de hârtie pe parcursul acestei săptămâni.

Clasa Antoniei a fost foarte implicată și a reușit să câștige competiția. Copiii urmează să decidă dacă vor merge la Laser Tag ori la film, dar, având în vedere că majoritatea elevilor din clasă sunt băieți, cred că știm deja răspunsul. 🙂

Activități la nivel de clasă

Activitățile din această săptămână au avut loc atât în cadrul școlii, cât și în afara ei. Mai jos, vă las, în linii mari, programul pe care copiii l-au avut.

Ziua 1

  • Jocuri sportive în curte școlii.
  • Prezentarea plantei pe care a adus-o fiecare copil. Antonia a dus o Primula.

Ziua 2

  • Confecționarea unor instrumente muzicale din materiale pe care le avem acasă (ou Kinder, lingurițe din lemn, etc.), cu ajutorul profesoarei de muzică.
  • Ieșire în Parcul Central unde copii au avut câte o fișă de observație pe care notau lucrurile pe care le observau pe traseul lor (lucruri din natură).
  • Pictarea coșurilor de gunoi din școală alături de profesoara de arte vizuale.
  • Copiii au adus frunze de aloe vera pe care le-au folosit pentru crearea unei creme împreună cu doamna învățătoare.

Ziua 3

  • Împreună cu profesoara de limba engleză, au avut un interviu legat de reciclare (pe baza unui set de întrebări, copiii s-au intervievat între ei).
  • Vizită la o fermă din apropiere.
  • Desen cu materiale reciclate (coji de fistic, burete, etc), cu ajutorului profesorului de limba germană.
  • Nu au folosit curent pe durata întregii zile.

Ziua 4

  • Vizită la Panemar (fabrică de panificație).
  • Vizită la Escada Jucu (la o crescătorie de pești exotici).

Ziua 5

  • Au fost împărțiți pe grupe și fiecare grupă și-a făcut propria salată de fructe.
  • S-a organizat Green Fest, un mini festival care a încheiat această săptămână. În cadrul acestuia, fiecare clasă a avut un stand în curtea școlii, unde copiii și-au vândut (părinților și colegilor) produsele realizate în cursul săptămânii (crema de aloe vera, de exemplu) sau pe cele aduse de acasă (dulcețuri, zacuscă, etc.)

Pe parcursul acestei săptămâni, copiii au avut și primul lor proiect de echipă, de realizat în afara școlii. Fiecare grupă (au fost împărțiți în 4 grupe) a trebuit să realizeze un proiect, o machetă care să ilustreze tematica săptămânii, cum protejăm mediul. Din păcate, timpul a fost prea scurt pentru ca echipa să reușească să se întâlnească fizic. Aici a fost necesară implicarea părinților pentru a le facilita copiilor comunicarea. În cele din urmă, echipa Antoniei, la fel și celelate echipe, a reușit să-și finalizeze la timp proiectul, iar copiii au fost foarte încântați de rezultat. Vă las mai jos bucățica realizată de Antonia.

În echipa Antoniei, fiecare copil și-a realizat partea de proiect pe o bucată de polistiren. Apoi, bucățile au fost lipite pe o placă din carton gros, de culoare albastră. Practic, plăcile de polistiren reprezentau bucăți rupte din calota glaciară, pe fiecare bucată plutind o soluție pentru protejarea mediului sau o consecință a poluării mediului. Cred că este foarte important ca cei mici să realizeze astfel de proiecte în echipă, de la cele mai fragede vârste. Este interesant să le urmărești implicarea și evoluția.

În concluzie, prima Săptămână Verde a Antoniei a fost o experiență interesantă, atât pentru Antonia, cât și pentru mine, ca părinte, care a adus mult entuziasm. „Săptămâna Altfel” care va avea loc în luna mai este așteptată cu nerăbdare. 🙂

Ce activități interesante au avut copiii voștri în Săptămâna Verde?


Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Un comentariu on Idei de activități pentru „Săptămâna Verde”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *